Hari ke-3 Tahun Baru Cina…


Seperti biasa, finaz bekerja. Seperti hari-hari dan minggu-minggu yang lepas. Tetapi hari ini ada kelainannya. Nak tahu kenapa? Kerana hanya 5 orang sahaja yang “rajin” hendak datang ke tempat kerja. Bukan datang untuk bekerja yang pastinya. Tetapi hanya menghadirkan diri.
Dan mungkin juga kerana niat yang mungkin tak pasti arah tujunya, hendak dijadikan cerita, internet connection di ofis finaz pula bermasalah. Termasuklah dengan mesin fax dan photostat. Aduh… Nak buat kerja apa lagi ni?

Kalau ditanya finaz, apa perancangan hari ini? Finaz lebih senang mengaku yang niat sebenar finaz datang ke tempat kerja kerana hendak menghabiskan men”download” cerita “Transformers” dan “My Girl”. Muehehe… Mungkin kerana niat yang tidak betul inilah punca segala masalah yang timbul hari ini.
Jadi apa yang perlu finaz buat dikala ofis ini sunyi sepi. Mengarang blog lah, apa lagi??

***

Semalam finaz ke Kampung Pandan. Mencari di mana letaknya Institut Baitul Mal. Kenapa? Kerana hari Sabtu minggu hadapan finaz dikehendaki menghadirkan diri untuk sesi temudaga bagi Jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik.
Ada juga abang ipar finaz bertanya “Betul ke Shasha nak jadi PTD ni?” Dan jawapannya “ENTAH”
Betul, entah lah. Finaz pun tidak tahu apa yang finaz hendak dalam alam perkerjaan ini. Asalkan gajinya berpatutan, mungkin itu sudah memadai. Betul!
Tetapi kalau dapat pun jawatan ini, bagus juga. Boleh ke tempat orang, meluaskan pandangan dan pengalaman.

Bercakap mengenai pengalaman, hari Ahad yang lepas, sewaktu finaz dan teman-teman seperjuangan mengadakan sessi “open table” di Ittaliannies, One Utama, finaz ada menyuarakan hasrat untuk kami bersama-sama meluaskan pandangan ke tempat orang. Dan alhamdulillah, hasrat finaz ini disambut baik. Walaupun bukan keseluruhan tetapi tetap diterima. Thanks girls!!!
Destinasi pertama kami???



TUNGGU…



**sebenarnya entry ni dah ditulis lebih 3 minggu yang lalu… tapi baru hari ni sempat untuk di “upload” kan… heheh…**



Nota telinga: Kawan-kawan, g kumpul duit skang…Jom jalan-jalan… =)



No comments: