Owner of a Lonely Heart


Do you mind eating alone? – Terbang fm

Oddly, saya tak kisah.
In fact, saya lebih senang bersendirian.
During lunch hour, I would happily prefer to tapau some foods and then eat it at the office.
Lebih senang dan tak perlu buang masa.
Tetapi ini hanya daripada pandangan saya.

Saya juga senang menonton wayang dan ber ‘shopping’ sendirian.
Lebih selesa.
Tiada gangguan.
Ada ruang untuk otak berfikir.
Bukan dipengaruhi dari minda/pendapat orang lain.

Lagipun, saya tidak perlu risau akan masa orang lain.
Saya hanya perlu hiraukan peruntukan masa saya seorang sahaja.
Tak perlu terburu-buru.
Menguruskan diri sendiri bukankah lebih mudah?

Walaupun ada yang mengatakan saya anti-sosial,
Tetapi saya tetap bersosial sebenarnya.
Bukankah menonton wayang dan ber ‘window shopping’ juga boleh dikatakan bersosial.
Bukannya saya duduk terperap sahaja di dalam bilik / rumah.

Kadang-kadang, jika teman sepejabat ajak makan bersama,
Saya juga tidak kisah.
Saya juga masih boleh bersosial.
Masih boleh berbual-bual dan berkongsi pendapat.

Well, maybe I destined to be a loner.
I don’t know whether I am a lonely person.
But, I think I am the owner of the lonely heart.


2 comments:

ila said...

ala sayang.....u r not lonely here....
i m here....dont u dare to loose it!

muah muah.....

bEtTy said...

heheh..

sayang kamu juga...

xoxo..

=)