Something to Talk About


I’ve been following this one particular blog for more than a year (if I’m not mistaken…yeah and I know that I'm not. ngee…)
Kadang-kadang, saya rasa inti pati entri-entri beliau (beliau ke…?) agak menarik. Jika tidak, masakan saya sanggup mengikutinya sehingga ke hari ini kan?

Tapi, kadang-kadang juga saya merasakan, penulis blog ini sangat sarcastic.
Entahlah, mungkin pandangan saya sahaja.
But still, saya masih membaca setiap entri yang ditulisnya.
Kenapa ya?

Satu
Saya rasa pemilik blog ini menarik.

Dua
Saya suka gaya penulisannya.

Tiga
The owner of the blog seems like two different kind of person.

Empat
Dia memiliki latar belakang pelajaran yang sangat impressive.

Lima
Saya rasa dan saya tahu saya meminati / menyukai beliau (erk…?)

Apa punye confession da…
Whatever it is, this is not the point.
I think I can't catch up with this person.
Saya rasa penulis blog ini sangat-sangat memilih kawan.
Dan kadang-kadang saya sendiri rasa agak tersinggung (tersinggung kah…? not the right word actually. tapi lebih kurang rasa macam tu la…) dengan jawapan / komen beliau terhadap komen saya.

Dan saya rasa dan saya tahu apa yang dia rasa (ape ayat merapu nih…?).
Dia seorang yang susah untuk menerima perubahan.
Dia mempunyai permintaan yang sangat tinggi terhadap dirinya sendiri.
Sangat-sangat degil.
Sangat-sangat yakin dengan gerak hatinya sendiri.
Sangat-sangat memilih.
Sangat-sangat observant.
Sangat-sangat pendiam.

Tetapi boleh juga menjadi sangat-sangat peramah,
Dan charming,
Dan gila,
Dan kerek,
Dan sempoi…

Like I said,
Dia seperti ada 2 personaliti yang berbeza.

Dan saya tidak tahu kenapa saya tertarik dengan sifat-sifat nya yang pelik ini.
Walaupun dia sering membuat saya rasa ‘tertampar’ dengan balasan komennya,
Namun saya masih lagi tegar untuk membaca dan me ‘ngomen’ entri-entri nya.

Bongek.
I am.
I know.
Pathetic.
Sigh…


4 comments:

my hidden stories said...

aku rasa aku tau ko maksud kan tu sapa..

tapikan...aku penah gak jadik mcm ko nih..tapi penulis blog yg aku minat tu pompuan okey!

klo org tu sombong...kau berhak sombong dgn dia balik kan?

bEtTy said...

tak bule la cik ayu..
saya cube..
tpi masih lagi xbule..
da jadi mcm addicted pulak ngn die..
sengal kan aku ni..?

theblabber said...

sapekah org itu? hoho
happy new year nway :)

bEtTy said...

happy new year to u too..
org itu..?
ehmm..adalah..
*identiti terpaksa dirahsiakan*

=)