Love Is In the Air



Hihhi, am I jumping gleefully in the cloud nine right now? Tak lah. Saya seperti biasa sahaja. No scandalism happening, seriously (wink, wink…). Hahha. Mungkin demam bulan Februari agaknya. The most romantic month of the year. Ya kah? Entah lah, tapi saya suka bulan Februari. Feel agak jiwang gitu. Ngee…

Complicated – it is. Definitely. I’m not talking about love ya.
It is the matter of Valentine’s Day. I must admit that saya hanya seorang insan yang agak daif tentang ilmu agama. Dan saya juga tahu, adalah tidak digalakkan (atau mungkin sebenarnya diharamkan?) seorang muslim menyambut hari kekasih ini.

Ok, ok. Sebenarnya saya tidak pernah pun menyambut Valentine’s Day. Nak sambut dengan siapa? Hahha. Tetapi saya sangat suka dengan mood hari romantik ini. Atau boleh tak kita tukar Valentine’s Day ini kepada Romantic Day? Doesn’t that sound sweeter, right people? Bukan hari untuk menyambut dan memperingati perjuangan cinta St. Valentine sehingga dia dibunuh.

Ada yang memberi pendapat, jika hendak meraikan kekasih tidak perlu ada hari-hari tertentu. Kasih sayang harus dipupuk dan ianya sebuah proses yang berpanjangan dan berterusan. Betul, itu saya setuju. Tapi bagaimana pula untuk sambutan Hari Ibu, Hari Bapa atau Hari Pekerja misalnya (hari pekerja? hehhe…). Kenapa kita tidak meraikan hari-hari istimewa ini setiap hari? Kenapa perlu di ‘label’ hari-hari tersebut? Bukankah konsepnya sama juga? Do you people get what I mean?

Dan, salahkah jika saya menikmati keindahan hari kekasih ini? Nope, I’m not celebrating it. I just admire the mood. Especially when you go out to shopping complex where you can see lots of cute teddy bears, chocolates, gives decoration, bouquet of flowers – every kind of flowers that can even touch your tough-hard heart.




Ain’t that lovely? Why don’t you tell me…

Spread love people…!



3 comments:

ila said...

babe....we all (Me + ayu)
celebrating with our own way!
having dinner together, celebrating ayu's 25th bday...

awesome....

bEtTy said...

wahh..

nape tak ajak..

(tau ar aku ade perintah berkurung..huuhhuu..)

ila said...

ko jauh sgt!
nak tggu ko dtg ....lame!
ayu pun keja mase aritu