The First Cut is the Deepest


Lama kan tak apdet story? Saje malas nak taip. Jiwa kacau. Hahh…

Lately ni ramai betul kawan-kawan yang nak kahwin / bertunang. Baguslah, masing-masing sudah berjumpa dengan pasangan rusuk kiri masing-masing.

Saya gembira dengan mereka seadanya. Tapikan kenapa saya kadang-kadang rasa macam ketinggalan ha? Ye la kan, bukan tak bersyukur tapi lepas apa yang pernah saya alami sebelum ini, saya jadi takut bila ada insan yang berstatus ‘LELAKI’ datang dekat dengan saya.

Betul, tipu lah saya jika saya kata hati saya tak pernah terusik. Pernah. Kan saya pernah bagi tau, saya suka menjejaki / mengekori atau kata yang lebih tepat – ‘stalking’ orang yang saya minat. Seronok tau, lebih-lebih lagi bila orang itu sudah tau tapi saja buat-buat tak tau. Tapi permainan ini akan jadi tidak menarik bila orang itu tahu dan cuba menjauhkan diri daripada Si Stalker. Setended la tu kan? Dan saya akan meneruskan kehidupan saya untuk stalk orang lain pula. Ngee…

Macam mana pula kalau si mangsa sudah tau dan terus melayan? Ha, inilah yang pernah saya alami sebelum ini. Diringkas kan cerita (kerana tamao ‘luka lama berdarah kembali’, aceewah…) akhirnya saya berhenti jadi peminat orang ini – mari kita gelarkan dia Incik S. Incik S inilah orang pertama yang saya minat. Minat gile tau. Tapi hanya minat sahaja ya, tidak lebih daripada itu. Hanya hubungan satu hala. In fact, sampai sekarang saya masih lagi mencari Incik S ini. Kami lost contact selepas tamat sahaja Tingkatan 5. Hahha, lama kan? Cam cerita zaman tv hitam putih pulak. Oh, sesungguhnya saya sangat-sangat mahu dengar kabar berita daripada Incik S ini.

Kemudian, masuk pula zaman uni. Hah, ini lagi cerita seday tapi boleh menimbul kan amaroh pula dalam hati saya. Apakah? Tak, begini sebenarnya. Selepas tragedi Incik S, saya cuba keraskan hati saya. Sedih tau. Kemudian datang seorang insan ini – Incik T (oh, sya sangat menyampah dengan orang ini sekarang…tak baik kan?) mendekati saya. Pada asal nya kami hanya berkawan, tetapi semakin lama semakin rapat. Hati saya terusik lagi. Lalu terjadi satu peristiwa (wahh, dramatik sungguh…!) hampeh. Oh, dia tipu saya rupanya. Biarlah, asalkan dia bahagia. Dengar-dengar cerita dia akan melangsungkan perkahwinannya esok. Semoga berbahagia hendaknya ya Incik T.

Sekarang, ada orang yang cuba kenen-kenen kan saya dengan seseorang. Patutkah saya melayan orang ini? Wajarkah saya izinkan hati saya untuk diusik lagi? Dan sesungguhnya orang ini bukan lah jenis yang saya akan ‘stalk’. Huhhu, kawan-kawan saya kata saya demand. Adoi! Ye ke? Mungkin. Contohnya Incik W (orang yang saya sedang ‘stalking’ sekarang). Saya stalked Incik W ini kerana saya tahu I’m not in his league. Makanya, lebih mencabar gitu. Ngee…

Sebenarnya, saya tak mahu sedih-sedih lagi. Saya hanya mahu menjadi lebih optimistik. Saya bukan positive thinker. Tapi saya hanya mahu percaya setiap perkara yang berlaku mesti ada sebab yang baik. One door closed lead to another doors open. Boleh kan?

So people, lemme tell you sumthing. I am not looking for it right now. I’m not looking for love – just yet. I just wanna be happy and be spoiled. Hah, boleh ke wish cam tu eh? Best apa. Tapi ada ke orang yang sanggup eh?

5 comments:

ila said...

kakak!!!!

apo nih??? wuuuaaaaa aku pun in the same shoe as u!!!

So damn luck we had aite?

bEtTy said...

luck ke curse eh..??

aku pon kompius ila-chan..

=/

ila said...

curse ke??? nge nge ngee......

Life so unfair!!!

wuuuaaaaaa!!!

bEtTy said...

kak jangan nanges..

nnt aku pon join nanges gak...

hidup mesti enjoy!!

theblabber said...

yup, first cut is the deepest. jom layan lagu sheryl crow tu sama2. :)