Confuse






Have you guys ever read this book – ‘He’s Just Not That into You’?
Saya baru baca separuh jalan saja. But I found that this book quite interesting.

Menarik. Omoshiroii.

Seriously, pada siapa yang masih tidak dapat mengagak signal-signal yang diberikan oleh kaum lelaki, adalah disarankan anda membaca buku ini.

Lazimnya, kaum lelaki beranggap kaum wanita adalah kaum yang kompleks. Iya, memang benar. Saya sendiri kadang-kadang tak faham dengan diri saya sendiri.
Tetapi, lelaki pun apa kurangnya, kan? Kaum wanita juga keliru dengan sikap si lelaki. Kita selalu terfikir; ‘Eh, dia suka aku tidak?’, ‘Kenapa mamat ni tak call aku?’, ‘Isy, aku ke yang salah?’, ‘Nak call ke tak nak ha?’, ‘Nanti nampak macam aku pulak yang desperate.’ (huhhu…banyak lagi soalan dalam kepala kite kan pasal lelaki… T_T)

Tetapi, melalui buku ini, mungkin kaum wanita tidak perlu lagi tertanya-tanya lagi adakah si dia betul-betul berminat dengan anda atau tidak.

Based on this book, it said that:-


  • If He’s Not Asking You Out – he’s just not that into you

  • If He’s Not Calling You – he’s just not that into you

  • If He’s Not Dating You – he’s just not that into you

  • If He Doesn’t Want to Marry You – he’s just not that into you

  • If He’s Breaking Up with You – he’s just not that into you

    Yada…yada…yada…

Simple kan? You see girls, banyak kan info yang sebenarnya kita keliru tentang sikap / perangai seorang lelaki. Kata penulis buku ini, jika anda come across dengan lelaki berperangai seperti di atas; Just dump him. It’s his lost. (betulkah…?wow…!!)

Oh, BTW, jangan lupa ya nantikan filem yang diilhamkan daripada buku ini. Coming out this April – for Malaysian viewers of course (if I’m not mistaken).



nota telinga: Don’t waste the pretty. Move ahead. Your prince charming is out there…ngee…


7 comments:

theblabber said...

betty,
someone once said to me,"cinta jgn dicari, biar datang sendiri". i think it applicable to both laki dan perempuan kan?

:)

bEtTy said...

i agreed wit u mr miezi..

tapi, kakak sye selalu pesan "kena ada usaha jugak"

mungkin, we just have to make them to noticed you..

kalau dok tunggu cinta itu datang sendiri, hmm tak taulah kne tunggu sampai bile..

=)

ila said...

WOW....

i love the infos.....!

erm......kenape kamu? sudah terkena panahan chenta mungkin?

bravo3....

ila said...

Aku curik ko nye entri sket tau.....

untk cun kan lagi entry aku! thx....

xoxox

bEtTy said...

silakan 'curik' cik norma..

kenapa ngan aku..??

tidakkkkk...i'm good babe..perfectly good...it's just, sye kne jadi lebih berhati-hati..

hehhe..

;)

ila said...

so damn those sape2 yg buat tahik kat kite!! <---Opppss....dirty words!!!

nge ngee ngeee......


takpe! mari kite lancar kan ektiviti bujang kite....

weeeee......


muah3....

my hidden stories said...

method statement yg ko kasik amat2 berguna..

thanks a lot..

muahhh!