Let's Kiss and Make Up


‘Harapan nan membumbung, Dah terhampar hanyut terapung’
- Harapan Kecewa, Ahmad Jais



Tiada berita gembira untuk saya.
Kata adik, doanya termakbul.
Mungkin Allah itu lebih tahu segalanya.
Bukan mungkin.
Itu pasti.

Baiklah.
Saya akan meneruskan kehidupan saya semula.
Saya sendiri terasa penat menjadi seperti orang akal dan minda.
Hendak buat kerja pun terganggu rasanya.
(hey, it’s rhyme…!)

Saya dengar di ‘stesen radio terbang’ pagi ini.
Hari ini merupakan ‘Kiss and Make up Day’.
Maka, dengan ini saya ingin minta maaf.
Minta maaf kepada semua.
Dan moga semuanya akan menjadi OK!

Yang lepas biarkan berlalu.
Kita teruskan dengan hidup yang baru.



nota cardio : This is an attempt to soothe all the mess inside of me. Huhhh… I hope it works.


4 comments:

ila said...

oi....ape kene ko ni kak???
siap lagu ahmad jais pulak?
heheheh
nape??

bEtTy said...

im old skool now..
jangan tekejut lak bila aku nyanyi lagu Oslan Hussin pulak..

;)

takde pape la kak..
takdir tak menyebelahi aku..

ila said...

sape pulak Oslan Husin??

Mak aih.....hehehe

bEtTy said...

Haa, tu la..
Layan oldies song pulak skang..
Gaggaga...