Save Me


Paranoiac
Am I?
Mungkin.

What is paranoiac really?
According to Cambridge Advanced Learner’s Dictionary;
Paranoiac (noun) - someone who is paranoid
Paranoid (adjective)(1) feeling extremely anxious and worried because you believe that other people do not like you or are trying to harm you, (2) suffering from a mental illness in which you believe that other people are trying to harm you

Kenapa betty paranoid?
I think I have very low self esteem.
Betty selalu fikir betty tidaklah sehebat mana.
Jika ada benda / sesuatu yang baik berlaku, betty akan berfikir,
‘It’s just my luck’
Tidak bersyukur kah betty?

Betty sedar, betty dikurniakan akal yang sempurna,
Boleh berfikir dengan baik,
Boleh buat keputusan dengan bijak,
Boleh menjadi insan yang lebih bagus.

Namun, seringkali, betty terlalu hanyut dengan keputusan Si Hati.
Hati betty selalu tidak yakin.
Sering tidak menentu.
Tidak tetap.

Benarkah ada orang yang tidak suka pada betty?
Mungkin ada.
Dan itu hak mereka.
Adakah betty risau?
Ya, and if possible, I like to make everyone please with me
Be comfortable with me
And I know that is not possible, right?

How to make people accept you?
How to make someone need you?
Ini yang payah.
Betty sendiri susah untuk menyesuaikan diri dengan sesuatu yang baru.
Tapi mungkin ada caranya.
Namun, sampai sekarang betty masih lagi bertemu dengan formulanya.
Why this thing is so damn hard…?


No comments: