Story Inside the Purse


Ada apa dalam purse / dompet / wallet saya? Uhm, saya ditag sekali lagi oleh yang tidak lain dan tidak bukan, teman seperjuangan semasa menuntut dahulu, miss hidden. Suka betul die main tag-tag orang ni. Ngee, saye pun suke juga nak menjawab tag kali ini, sebab ari ni bos saya takde! Hohoho, ngulor haku… =)

Ok, seperti sedia maklum, isi kandungan purse / dompet wanita seharusnya tidak boleh didedahkan kerana ke ‘dapat’ annya rahsia sulit kerajaan. Betulkah? Gile gempak… Tak lah, orang kata (orang kata ye, bukan saya yang kata…) melalui isi kandungan purse wanita ini akan dapat diketahui bagaimana personaliti atau sifat seseorang wanita. Ye ke? Pape je lah. I’m just answering the tag, dan jika kamu rasa kamu boleh menilai personaliti saya melalui dompet saya silakan inform kepada saya ya. Ngee…

1. Jenama

Dompet saya berjenama A*d*i*d*a*s. Murah saja ya, dalam lingkungan RM 20-an. Sudah agak lama saya pakai dompet ini. Ada la dalam lebih kurang 4-5 tahun kot? Camtu la lebih kurang. Saya suka sebab die kecik. Senang nak simpan / masuk dalam poket belakang seluar jeans saya. Simple kan? Oh, by the way, saya suke sebab nampak sporty and kaler kelabu. Kalau kotor pon orang tatau. Hihihi…

2. Isi kandungan

[overall content]

Seperti biasa, ada duit sket (allocation untuk 2 minggu punye belanja…cukupkah?), kad-kad seperti kad ATM, kad JUSCO, student card (hah? simpan lagi ke? yeap…semestinye) dan seterusnye. Kenapa simpan student card dalam dompet nih? Kerana dulu pernah pasang niat nak tengok movie gune special rate for student. Hahha, jahat kan? Tapi since Alamanda punye movie price ticket agak reasonable which is RM 7 for normal day, so tak kisah la. (student rate RM 6…tak banyak beza pun.hihi…)


[bajet untuk 2 minggu..adus, kesempitan fulus guwe..]


[kad JUSCO, MESRA, atm, ciob, cidb, lesen, ic, student card (erk...)]


Speaking of tengok movie, segala tiket movie-movie yang pernah saya tengok saya akan simpan dalam dompet saya ini. Yang dalam picture tu tak banyak. Actually it’s depends on which bag I carried that day. Kalau saya bawak dompet saya jek, makanya tiket itu saya simpan saja dalam dompet saya, kalau saya bawak beg, saya simpan dalam beg. Begitulah seadanya.


[movie tickets collections..]

[check it out people, twilight tickets...!!muehehe]


Oh, saya juga sangat suka menyimpan resit. Kadang-kadang dalam purse saya lebih banyak resit daripada duit. Tak tahulah kenapa. Tapi kan bagus kan kalau simpan resit? Kalau ada apa-apa masalah, boleh refer resit, kan? 2 minggu sekali akan ada proses pembersihan berperingkat di mana resit-resit yang tidak berguna akan dilupuskan dan resit-resit yang berguna akan terus disimpan. Resit-resit dari mesin cucuk dinding saya lupuskan sebulan sekali ya kawan-kawan. Tapi, tu lah kan lepas lupus resit baru teringat resit beli buku sepatutnya disimpan. Nanti boleh claim income tax. Rugi betul. Insyh… So ingatan kepada kawan-kawan, resit beli buku; tak kisah lah buku novel ke, majalah ke jangan di buang. Kita skang da kene bayo cukai. Huhhu…

[keadaan dalaman selepas proses pembersihan]


Ok, sekian. Sila huraikan pendapat anda tentang personaliti saya ya. Hohho... Gerun aku.



7 comments:

my hidden stories said...

kamu still pakai inai itam kat kuku lagi?

wheewheehwhee..(teringat masa zaman2 kolej mawar dulu)

bEtTy said...

yeap..
maseh pakai...
baru subcon takut ngan haku...
(brutal la konon...)

hehhe..

ila said...

aku lamo tak pakai inai kaler itam!

;p

bEtTy said...

hehhe..

pakai le..

ila said...

kalo aku pakai inai itam...lagi nampak brutal!
imej brutal kat aku mmg da nampak....kalo mcm ko kakak...ko mmg kene pakai...ssb ko tak nampak brutal! heheheheheh

;p

bEtTy said...

aduss..
tak cukup brutal kah haku..??
gaknye aku kne pakai celak tebal2 pulak pas ni g kje..

*black metal la kunun*

ehhe..

ila said...

huhuhu....konpius aku!
ko ade celak tak?? hehehehehhe

moh pakai celak p keje.....aku nak pakai cantik-cantik....nak ngurat sunagawa!aku da mintak die bawak aku balik jepun skali aritu! heheheh